Гармонічний мажор

1. ТРИЗВУКИ ГАРМОНІЧНОГО МАЖОРУ

       В гармонічному мажорі, внаслідок пониження VI ступеня гамми, акорди IV і II ступенів мають таку ж будову, як в однойменному мінорі: тризвук s - мінорний, тризвук sII - зменшений, вживається тільки у вигляді секстакорду (як і в мінорі): Збільшений тризвук VI ступеню мало споживаний, і тому відомості про нього тут не даються (хоча при аналізі воно може зустрітися, наприклад, в романсі «Титульний радник» А. Даргомижського, в «Гопаку» з опери «Сорочинська ярмарок» М. Мусоргского і т. д.). Умови застосування цих акордів у функціональних оборотах ті ж, що і для натурального мажору. Акорди s і sII можна вводити прямо з VI пониженим ступенем: або ж після акордів групи S натурального мажору. В одному з голосів утворюється хід на хроматичний півтон вниз від VI до VI зниженого ступеня:

2. Заперечння

       Передача хроматичного півтону (в тій же, а особливо в іншій октаві) з одного голосу в іншій утворює фальш, звану заперечність, яке в учбовій практиці забороняється:

3. Застосування

       Акорди субдомінантової групи гармонічного мажору застосовуються, природно, як усередині побудови (зокрема, при оточенні прохідного Т64 або Т6), так і в додаткових плагальних каденціях (див. схема 261 і 262 в даній темі).

4. Перехід акордів мінорної субдомінанти в акорди групи D

       Акорди мінорної субдомінанти і секстакорд sII переходять також в акорди домінантової групи і кадансовий квартсекстакорд на основі вже відомих нам прийомів голосоведення, що повторюють норми гармонічного мінору (див. попередню тему).



                    

Украина онлайн Культурна Україна. Каталог сайтів ЛітПорталу Проба Пера Український рейтинг TOP.TOPUA.NET Arts.In.UA Lviv TOP